C-YACHT INTRODUCEERT NIEUWE LIJN

Met 42ac en 47ac

DUSSELDORF- C-Yacht presenteert een nieuwe achterkuip lijn, bestaande uit de C-Yacht 42ac en 47ac. De eerste ontwerpen van de nieuwe lijn jachten worden gepresenteerd tijdens BOOT Düsseldorf.

C-Yacht heeft afgelopen 2 jaar uitgebreid marktonderzoek gedaan en de klantwensen geïnventariseerd. Maar liefst 1200 zeilers uit diverse landen en zeilgebieden hebben feedback en input gegeven op de online enquêtes. Vervolgens zijn klanten en toekomstige klanten sterk betrokken bij de totstandkoming van deze ontwerpen door het organiseren van feedback en ontwerp sessies. De uitkomsten van deze sessies zijn door de architecten en ontwerpers van Dykstra Naval Architects verwerkt in de ontwerpen van de nieuwe schepen die nu getoond worden. Deze innovatieve benadering is uniek in de jachtbouw.

De AC-lijn is getekend, bedacht en ontwikkeld om een nog hoger niveau te halen op het gebied van kwaliteit, hanteerbaarheid en zeilcomfort; een duidelijke wens van veel zeilers. De twee voorgestelde modellen zijn voorzien van een ruime achterkuip met dubbele stuurstand en is extra aandacht is besteed aan veiligheid en stijl en bedieningsgemak.

Dykstra Naval Architects

Voor de nieuwe lijn jachten is C-Yacht een samenwerking aangegaan met de gerenommeerde jachtontwerpers van Dykstra Naval Architects. De keuze voor Dykstra Naval Architects is een logische keuze voor C-Yacht. Het team van Dykstra tekende onder andere zeer snelle en beroemde J-Class schepen, Bestevaer schepen maar ook de clipper Stad Amsterdam komt van de tekentafel van Dykstra.

In het ontwerp is extra aandacht besteed aan zeilgedrag, bedieningsgemak en uitstraling. Het rompontwerp heeft een stijlvolle en mooie zeeg. De brede waterlijn, in combinatie met het hoge ballastpercentage van 40% zorgt voor extra stabiliteit en comfortabel zeegedrag. Het zeilplan is uitgevoerd met een goed hanteerbaar voorzeil, (optioneel als zelfkerende fok) met een Furler onder deks en boegspriet voor lichtweer zeilen.

Deck Design

Veiligheid is een belangrijke factor in de nieuwe AC-lijn. Aan boord is ruimte voor een gemakkelijk te hanteren reddingsvlot, dat onder de vloer van de stuurman bevestigd zit. De ruime achterkuip met dubbele stuurstand is ergonomisch zo ontworpen dat de stuurman onder alle omstandigheden de zeilen kan bedienen. Alle lijnen gaan naar de kuip, waar ook de keerfok bedient kan worden.

De AClijn wordt volledig gemaakt van een vinyester sandwichsysteem wat wordt versterkt met het C-Yacht composiet-frame. Het ballast percentage van 40%, dubbel aanvaringschot, bliksemafleiders en nog vele andere veiligheid systemen zorgen ervoor dat zowel de 42ac en de 47ac tot de veiligste boten behoren van dit moment.

Uniek

Beide achterkuip schepen kunnen worden gekarakteriseerd als moderne toerschepen met uitstekende zeileigenschappen waarbij veiligheid, comfort en hanteerbaarheid hoog in het vaandel staan. Doordat C-Yacht de schepen geheel op de Nederlandse Werf bouwt worden de schepen klant specifiek gemaakt. Binnen het concept kunnen individuele wensen en eisen worden doorgevoerd. Daardoor is elke C-Yacht uniek. In het interieur is keuze uit maar liefst 16 interieurvarianten. Zo kan iedere C-Yacht eigenaar kiezen uit 2 of 3 hutten met ruime slaapplaatsen, een eigenaarshut voorin, verschillende salon indelingen en verschillende natte cel varianten.

 

1 1
2 2
naamloos naamloos