Voorjaarscursus bij Zeilclub Kurenpolder

Nog plek voor enkele kinderen

HANK - Bij zeilclub ZCK uit Hank start op 21 mei de voorjaarscursus zeilen voor kinderen. Op de besloten plas de Kurenpolder leren kinderen tijdens een aantal zondagen in mei en juni zelfstandig een Optimist zeilen. Aan de CWO-trainingen kunnen kinderen met zwemdiploma meedoen.

Veel ouders kijken hoe ze iets leuks voor hun kinderen kunnen bedenken. Even los van die schermpjes de buitenlucht in. Liefst iets dat bijdraagt aan de ontwikkeling van hun kinderen. Een sport die zelfs bijdraagt aan 21e eeuwse vaardigheden als zelfregulering, probleem oplossen, creatief denken en samenwerken.

’’Naast de Biesbosch aan de A27 bij Hank ligt Zeilclub Kurenpolder (ZCK). Daar zijn we al vanaf 1974 bezig kinderen te leren zeilen. Van beginners tot wedstrijdzeilers. Het is onwijs leuk om te doen en ze leren er zelfstandig een zeilboot te besturen wat goed is voor hun zelfvertrouwen. Zeker op de veilige en besloten recreatieplas Kurenpolder. Weer of geen weer. Wind of geen wind; je leert er altijd wat van! En de glimlach van kinderen is goud waard.  Onze trainingen zijn voor zowel beginners als gevorderden. We hebben nog plek voor meer kinderen dus grijp deze kans en schrijf je kind in. Op onze website vind je alle informatie, contact- en inschrijfmogelijkheden. Ken je nog kinderen in je omgeving die je deze ervaring gunt? Maak ze er op attent!,’’ aldus PR-man Jasper Leunk.

Over ZCK

Zeilclub Kurenpolder is een warme club met veel nevenactiviteiten met focus op jeugdleden & wedstrijden. De Klub is opgericht op 24 december 1974 door families uit Hank en Dussen. De thuishaven is gelegen aan de Kurenpolderweg 31, 4273 LA Hank. Zeilers: kinderen en hun ouders komen uit de hele regio. Vanuit Breda tot Utrecht e.o. aan toe. Voor meer informatie kijk op de website www.zck.nl (http://www.zck.nl) of krijg een goed beeld via instagram (https://www.instagram.com/zeilclubkurenpolder/).

thumbnail_ZCK_juni28-3 thumbnail_ZCK_juni28-3
thumbnail_ZCK_juni28-8 thumbnail_ZCK_juni28-8