Wouter van Dusseldorf (67) van de Zeepost overleden

Begrip in de chartervaart

HOORN- Wouter van Dusseldorf, uitgever van onder meer de populaire nieuwsbrief de Zeepost is onverwacht overleden. Van Dusseldorf had een passie voor water. Hij werkte 35 jaar als schipper/ondernemer in de chartervaart en zette zich in voor allerlei projecten die raakvlakken met water hadden.

Zo was hij jarenlang bestuurslid van de branche-organisatie van de chartervaart BBZ. Daarnaast was hij bestuurslid van Stichting Varend Erfgoed Hoorn bij de oprichting van de museumhaven van Hoorn.

In 2002 begon hij een digitale nieuwsbrief voor de chartervaart: de Zeepost. Deze nieuwsbrief is een belangrijk medium in de chartervaart geworden. Samen met de Federatie Varend Erfgoed Nederland ontwikkelde Wouter een nieuwsbrief voor het Varend Erfgoed: de Scheepspost. In 2023 kwam de derde nieuwsbrief erbij , de Zeilpost, die aansloot op het zeilen, maar dan het gebruik van zeilen op vrachtschepen, als wind ondersteunde hulpaandrijving of volledig door wind aangedreven vaartuigen.

De redactionele content van Wouter en die van Watersport-TV werd regelmatig in goede samenwerking gedeeld.

We wensen zijn nabestaanden veel sterkte.

Eric van Staten

Namens Watersport-TV