G-zeilers vergeten 'beperking' tijdens het zeilen

Zeilverhalen tijdens Sneekweek

De zogenaamde G-zeilers laten tijdens de Sneekweek hun ’beperking’ aan de wal om zich volledig te kunnen focussen op het wedstrijdzeilen in Polyvalken. Het is geweldig om te zien hoe ze van het zeilen met en tegen elkaar genieten. Natuurlijk gingen we voorafgaande aan de wedstrijd op dag 2 even langs bij de razend enthousiaste zeilers.

Stuurman Jan Obe prijst zijn bemanning en is vol vertrouwen over een goede afloop. “Onze groep heet the winning team. We zeilen in de Goldfleet, we gaan de strijd volledig aan”, vertelt teamgenoot en begeleider voor gehandicapten sport vanuit Sport Friesland, Marije Plantinga. “Het geeft veel voldoening. Dat ik deze ervaring mee kan geven aan de jongens, een eerste Sneekweek varen is echt geweldig om te doen”, vervolgt Marije. Voor fokkenist Willem de Jong is het allemaal leuk en een beetje spannend.

“Jan Obe is mijn huisgenoot, we hebben het vaak over zeilen. Dit is mijn eerste Sneekweek en ik leer veel van hem over zeildingen”, sluit Jan af.

Ze doen als team hun naam eer aan en weten de wedstrijd op dag 2 te winnen.

P1016214 P1016214
P1016211 P1016211