4 miljoen views op YouTube kanaal Watersport-TV

Ruim 9300 abonnees en meer dan 1000 watersportvideo's online

Laten zien hoe leuk watersport is. Kijkers en watersportliefhebbers inspireren en informeren. Dat was het idee toen we 7 jaar geleden met Watersport-TV begonnen. Het is nog steeds de rode draad in de redactionele artikelen, zelf geproduceerde series en video’s die wij dagelijks maken.

Over die video’s gesproken, het zijn er inmiddels meer dan 1000 en zojuist hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt. Op ons Youtube kanaal zijn ze ruim 4 miljoen keer bekeken! En het aantal abonnees is de 9300 gepasseerd. Reden voor een bescheiden feestje, want we zijn best trots dat zoveel watersporters ons volgen en genieten van de series, video’s etc die we maken.

Dat doen we met een heel team van enthousiaste watersporters, waarvan een aantal inmiddels bekende gezichten zijn geworden. Zoals Arjen Bergijk die Vaarplezier de serie presenteert. Epco Ongering met wie wij veel vele boottesten hebben gedaan. Maar ook Steven Tolhuijs van Keurmijnboot en onze nieuwe presentator Thijs van Os, die je binnenkort op de Hiswa te Water zult tegenkomen. Met Thijs zullen we dagelijks een impressie van de watersportbeurs maken.

Vanaf de start van Watersport-TV verzorgt Evert Stel maandelijks een veel gelezen column en steunen we de Stichting Vaarwens, waarvan Evert met zijn partner Inge de initiatiefnemer is.

We vinden samenwerkingen belangrijk. Vooral omdat we met onze partners hetzelfde doel hebben. De watersport promoten vanuit een positieve insteek. Binnen de watersport zie je op dit moment allerlei veranderingen. Er wordt bijvoorbeeld minder en korter gevaren omdat we steeds meer andere bezigheden hebben die vrije tijd vragen. De vergrijzing waarmee we al langer te maken in de watersport, zal de komende jaren gevolgen gaan hebben. In corona-tijd hebben veel landgenoten een boot gekocht, maar waar zijn die gebleven. Is het vaarplezier alweer voorbij?

Met Watersport-TV blijven we ons sterk maken voor de watersport in de breedste zin van het woord. De mooie kijkcijfers zijn een belangrijke inspiratiebron.

Scherm­afbeelding 2023-08-16 om 08.24.12 Scherm­afbeelding 2023-08-16 om 08.24.12