DUSSELDORF- De organisatie van Boot Düsseldorf blikt samen met de exposanten terug op een succesvolle beurs. Ondanks het winterweer en de treinstakingen in Duitsland bezochten 214.000 watersportliefhebbers de bootshow. Volgens de organisatie deden de exposanten goede zaken en veel nieuwe internationale klantcontacten op. Boot Düsseldorf is voorbij, maar niet op Watersport-TV waar de twee beursspecials (https://youtu.be/kfhuaM1CGvc?si=WrQZ88AxWDY4OlWN) nog te bekijken zijn.
Na negen dagen Boot 2024 maakt de watersportindustrie de balans op en die is positief. ”We hadden veel nieuwe contacten op onze stands en konden veel deals sluiten. De juiste bezoekers zorgden voor zeer goede verkoopcijfers, zowel in de bootsector als voor motoren, boards, duikuitrustingen en accessoires. Boot 2024 vormde de perfecte start van het seizoen”, aldus Robert Marx, woordvoerder namens de exposanten.
Ondanks zeer moeilijke omstandigheden - van de komst van het winterweer tot stakingen - bewijst Boot Düsseldorf opnieuw zijn uitstekende internationale reputatie in de branche. CEO & President van de Messe Düsseldorf Wolfram Diener: ”Met 214.000 bezoekers uit 120 landen hebben we een goed resultaat bereikt en kunnen we meer dan tevreden zijn in deze uitdagende tijden. Bezoekers en exposanten hebben hier een uniek platform om te netwerken. We waren opnieuw in staat om de leidende positie van Boot Düsseldorf te ondersteunen met een inspirerende zakelijke sfeer in de beurshallen.”
De meeste bezoekers waren geïnteresseerd in zeiljachten (42%), gevolgd door motorbootfans (38,2%), duikers (27%), charteraars (11,7%) en surfers (9,8%). Er was echter ook veel vraag naar bootkleding en reizen en deze bleken erg populair bij 25,7% (bootkleding) en 19,4% (nautisch toerisme). Een hoog percentage (94%) van de bezoekers was zeer positief over het showprogramma.
Beurs Special
Watersport-TV was aanwezig op Boot Dusseldorf voor de opnames van twee Specials. Naast een uitgebreide impressie van de beurs, gingen we langs bij diverse exposanten om hun primeurs te belichten.
’’Consumenten, watersportliefhebbers, oriënteren zich bij een aankoop van een boot, motor of accessoires steeds vaker online. In dit geval kon dit via de twee Specials die wij op Boot Düsseldorf hebben gemaakt en al tijdens de beurs te zien waren,’’ aldus Eric van Staten, producent van de Watersport-TV. De twee specials zijn nu al door een record aantal watersportliefhebbers bekeken. Wie nog even wil nagenieten of zich wil oriënteren: de twee afleveringen blijven online op Watersport-TV en ons Youtube kanaal.