Zwerf jeugdkamp met Tjotters door Friesland

HEEG- Het doel van de Stichting Friese Tjottervloot is het behouden van 10 tjotters en 1 Fries jacht. Met hulp van vrijwilligers wordt de Tjottervloot in optimale staat van onderhoud gebracht en gehouden.

Daarnaast is het doel van de stichting om zo veel mogelijk mensen te laten zeilen in de Tjotters. Een belangrijke activiteit daarbij is de jeugd enthousiast te maken voor de traditionele scheepjes. Jaarlijks wordt in de zomervakantie een zwerfkamp georganiseerd. Een week kriskras door Friesland zeilen in Tjotters, samen met ervaren instructeurs en leeftijdgenoten van 12 tot en met 18 jaar, terwijl de wind de weg wijst. Hoe mooi is dat! Het zwerfkamp begint op zondag 11 augustus. Zaterdag 17 augustus meren de Tjotters weer in Heeg af.

Voor meer informatie/ deelname stuur een bericht naar info@friesetjottervloot.nl. (mailto:info@friesetjottervloot.nl)

Fotografie Stichting Friese Tjottervloot

unnamed-10 unnamed-10