TOPwindows voor redactieboot Watersport-TV (+video)

Nieuwe aflevering in de serie Bootklussen

AKERSLOOT- Lekkende ramen in onze redactieboot zorgde afgelopen seizoen regelmatig voor de nodige nattigheid in de kajuit. In deze aflevering van de serie Bootklussen kun je zien hoe de oude ramen worden vervangen door die van TOPwindows (https://www.topwindows.nl/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rGCrlGZ_V22I8gD9a47rTZEODEuCQr8sKbnsfNOZzNrY_VJHx5dIqRoC6m0QAvD_BwE).

Tekst: Eric van Staten

Bekijk de video-reportage  (https://youtu.be/MkzipErtO14?si=Q40kShRjtzIWEE_-)

De oude ramen, die vermoedelijk al sinds de oplevering van de boot, in de kajuit zaten, waren aan vervanging toe. Na iedere regenbui druppelde het water naar binnen doordat de rubbers waren versleten en ook de aluminium profielen hun beste tijd hadden gehad.

Via de site van TOPwindows kun je heel eenvoudig aangeven wat je wensen zijn en direct een offerte aanvragen. Hiervoor dien je de bestaande ramen even op te meten…de hoogte en breedte is genoeg.

Op de site vul je de afmetingen van de te vervangen ramen in. En vervolgens maak je stapsgewijs een keuze qua type raam, glassoort, enkel of dubbelglas, kleur profiel. Alle raamvormen zijn mogelijk.

Schuiframen

Voor de Watersport-TV boot gaat het om twee voorramen. En twee lange zijramen. De oude zijramen waren voorzien van schuiframen, maar door de ronding van de kajuitopbouw, was het altijd lastig om ze open te schuiven.

Op de site van TOPwindows viel ons oog voor de voorramen op schuiframen, maar dat bleek bij ons niet mogelijk omdat de voorramen ook iets schuin geplaatst zijn. Dus kiezen we voor een luxe kantelraam en een vast raam. Dit laatste geldt ook voor de twee zijramen.

Je kunt de ramen in dubbelglas krijgen. Daar kiezen veel bootbezitters voor die vaak van voor tot najaar aan boord zijn of op de boot wonen. Dit laatste is bij ons niet het geval, dus valt de keuze op standaard enkel glas.

De kleur van de bovenbouw van de kajuit is creme en daarom kiezen we voor eenzelfde RAL kleur profiel. TOPwindows werkt met kunststof profielen, die niet alleen een luxe uitstraling hebben, maar ook niet condenseren.

Bedankje

Nadat we via de site alle wensen hebben ingevuld, de oude ramen hebben opgemeten en de maten hebben ingevoerd, vragen we een offerte aan.

Die valt binnen enkele minuten in je mailbox. Na nog enkele kleine aanpassingen gaan we akkoord met de offerte. Dit gehele proces gaat online. Na ons akkoord volgt via een videoboodschap een persoonlijk bedankje van Folkert Roest, de commercieel directeur van TOPwindows. Wat een sympathiek gebaar.

Niet veel later worden we gebeld door Martijn Mijnster, die een afspraak wil maken om de ramen digitaal te komen inmeten. Hiervoor hoeven de bestaande ramen in principe niet te worden verwijderd.

Na het inmeten is het tijd om de ramen te gaan produceren. Dit gebeurt in Vlissingen waar TOPwindows in een modern bedrijfspand alle faciliteiten in huis heeft om dit te doen. We zijn door Folkert Roest uitgenodigd om de productie van de ramen van onze redactie boot te komen bekijken.

Twee weken na ons bezoek aan Vlissingen is het zover: de nieuwe ramen worden gemonteerd. Jeff en Dave, twee jonge en enthousiaste medewerkers komen dit doen. Door het unieke kliksysteem zijn er geen schroefjes of klemblokjes nodig en zijn de ramen eenvoudig te monteren. Met zichtbaar plezier hebben Jeff en Dave bij ons dit klusje in enkele uren gedaan. Het eindresultaat maakt deze zonnige montage dag nog mooier. Wat een enorm verschil.

Kort na het vertrek van de mannen van TOPwindows worden onze nieuwe ramen door flinke regenbuien direct op de proef gesteld. De handdoeken kunnen in de kast blijven liggen. Geen druppel te bekennen...

Met dank aan het team van TOPwindows  (https://www.topwindows.nl/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rGCrlGZ_V22I8gD9a47rTZEODEuCQr8sKbnsfNOZzNrY_VJHx5dIqRoC6m0QAvD_BwE)

Afbeelding 240 Afbeelding 240
Afbeelding 274 Afbeelding 274