Opening van Rotterdamse surfpool RiF010

ROTTERDAM- Tijdens de Rotterdam Surf Open op 6 juli kan iedereen komen kijken bij de allereerste internationale urban surfwedstrijd. Het evenement is gratis toegankelijk. Vanaf 10:30 starten de eerste surfwedstrijden; de Rotterdamse Scholieren Surf Competitie en de Longboardwedstrijd.

Om 12:00 opent wethouder sport Faouzi Achbar RiF010 officieel. Het feest barst dan los met een spetterend optreden van de Rotterdamse band Convoi Exceptional.  Om 14:00 starten de shortboardwedstrijden voor jongeren onder de 18, gevolgd door de open surfcontest. Daarna zijn de internationale professionele surfers aan de beurt, reken op grote namen uit de surfwereld!  Deelnemers strijden naast de winst in hun eigen categorie ook om een plekje in de pro-wedstrijd. Het is dus mogelijk dat een Rotterdammer of jong talent het in de finale opneemt tegen een internationale surfprofessional.

Afbeelding 463 Afbeelding 463
Afbeelding 464 Afbeelding 464