Nederlanders aan kop tijdens  WK RS Feva 2024 Bruinisse

BRUINISSE- Tijdens het WK RS Feva in Bruinisse gaan Doeke van Surksum (14) en Sven van Dartel (13) aan de leiding. De finale is donderdag en het oranje-duo heeft slechts 4 punten voorsprong op de nummer 2 in het klassement.

De teams zijn sinds gisteren ingedeeld in 3 groepen. De gouden vloot zijn de 58 beste teams in het klassement. De volgende 58 boten varen in de zilver vloot en de laatste 58 team strijden om de titel van de bronzen vloot.

Woensdag zijn er 3 wedstrijden gestart in de gouden vloot, echter was de wind te onstabiel om de teams een volle wedstrijd te laten varen. Door de gemiste wedstrijden van dinsdag heeft het race comité besloten om woensdag een extra wedstrijd te varen. Met 4 wedstrijden en een goede wind was het een super zeildag.

Doeke van Surksum (14) uit Vlissingen en Sven van Dartel (13) uit Schijndel behaalden een 1e, 4e, 9e en 11e plek en gaan aan de leiding in het kampioenschap. Op de voet gevolgd door het Italiaanse team van Giulia Lusini and Camilla Parrinelli en regerend wereld kampioenen Ben Greenhalgh & Tom Sinfiel uit Groot Brittanie op de 3e plek.

Met slechts 4 punten verschil tussen nummer 1,2 en 3 beloofd morgen een hele spannende laatste wedstrijddag te worden. Doeke en Sven kunnen geschiedenis schrijven als eerste Nederlandse Wereldkampioenen in de grootste tweemans jeugdklasse ter wereld.

Foto credit: Oli King Photography

RSFevaWorldsDay2-052 RSFevaWorldsDay2-052