Grou wint thuiswedstrijd

Aanvaringen en protesten tijdens start SKS kampioenschap

GROU- Het skûtsje van Grou heeft de eerste wedstrijd van het SKS kampioenschap op haar thuiswater gewonnen. Het was een wedstrijd waarin van alles gebeurde, waaronder meerdere aanvaringen en dit zorgde weer voor diverse protesten. Grou wist vrij te blijven van alle commotie.

”Het was retespannend”, vertelt schipper Douwe Visser aan Omrop Fryslan. ”Lemmer is ons even voor geweest, en Heerenveen ook bijna. Het was niet makkelijk, maar dit resultaat is super natuurlijk.”

Met zijn team heeft Visser de afgelopen week iedere avond geoefend, maar dat dit direct tot een overwinning zou leiden had hij niet verwacht.

Grou is altijd sterk op het eigen thuiswater. De laatste keer dat daar een ander skûtsje won, is vijf jaar geleden. In 2020 en 2021 was er geen SKS vanwege corona. In 2019 won Lemmer, en werd Grou tweede. Nu is de uitslag precies andersom.

De eerstvolgende wedstrijd van de SKS is maandag. En ook deze race zenden we live uit op Watersport-TV. De start is om 14.00 uur.

Met dank aan Omrop Fryslan (https://gnap.ziber.eu/Publish/News/News/Display/4476358?from=list)

Afbeelding 557 Afbeelding 557