Single/duohanded organisatie stelt toekomst zeker

Met oprichting van Stichting

LELYSTAD- Inmiddels zijn we de langste dag alweer voorbij en worden de dagen korter, dus nadert de dag van de start van de Single- en Duohanded. De 47e editie van de Singlehanded en de 6e van de Duohanded gaat op zaterdag 19 oktober van start. De belangstelling voor deelname is groot. Alleen in de Singlehanded zijn nog enkele startplaatsen.

Sinds juni is de Stichting Singlehanded en Duohanded Prestatietocht een feit. Met de oprichting van de stichting is de toekomst van het oudste, zwaarste en leukste zeilevenement zeker gesteld.

Dit jaar is de Guppy van Sander Vogelenzang en Laura Dekker startschip. Vorig jaar waren er bijna aanvaringen bij het startschip, omdat de deelnemers zowel met de klok mee als tegen de klok in om het startschip zeilden. Voortaan mag er alleen met de klok mee om het startschip worden gezeild en de minimale afstand is 20 meter vanaf het startschip.

Afgelopen jaar was Watersport-TV aanwezig bij de start. Bekijk de impressie...klik hier (https://youtu.be/FWkqpnliw7A?si=cOrojc0WDxTeokAr)!

Afbeelding 631 Afbeelding 631