Nieuw watersportmagazine komt niet van helling

Lancering tijdens HISWA valt in het water

LELYSTAD- Het met de nodige tamtam aangekondigde nieuwe watersportmagzine Boegbeeld heeft de lancering die op de HISWA te water zou plaatsvinden niet gehaald. Voor het magazine bleek volgens uitgever Arimpex Media Services te weinig animo.

Het idee voor Boegbeeld ontstond na de verkoop van het boten te koop magazine Yachtfocus aan de Boats Group. Arimpex, zelf bekend als uitgever van het voormalige Botentekoop Magazine, zag een gat in de markt en lanceerde snel het nieuwe magazine. Bedoeling was dat tijdens de HISWA te water de feestelijke lancering zou plaatsvinden, maar daar bleef het stil.

’’We hebben het in de markt zetten van een nieuw watersport magazine een beetje overschat,’’ aldus een woordvoerder. 

Boegbeeld kwam niet van de helling en geheel verrassend is het niet. De bladenmarkt staat al jaren onder druk en dit geldt ook voor de watersporttitels. Een instituut, de Waterkampioen, stopte na 92 jaar al in 2019 door snel teruglopende oplages en advertentieinkomsten en de bestaande bladen moeten alle zeilen bijzetten om het hoofd boven water te kunnen houden.

Zorgelijk is dit wel. Watersportmedia vervult tenslotte een belangrijke rol bij het objectief informeren en inspireren van bestaande- en nieuwe watersporters. 

 

Foto: Arimpex Media Service

 

Lees ook Yachtfocus verkocht (https://www.watersport-tv.nl/nw-31400-7-4338429/nieuws/yachtfocus_verkocht_aan_boats_group.html)

 

 

Afbeelding 18 Afbeelding 18