Rob van der Aar (66) start 1000 km lange kajaktocht op de Nijl

Paddle For Egypt: een reis met een doel

Het aftellen is begonnen voor Paddle for Egypt 2024, een unieke solo-kajakexpeditie van de 66-jarige Rob van der Aar. Vanaf 1 november begint de avonturier aan een 1.000 kilometer lange tocht over de Nijl: van Aswan naar Caïro. Deze reis is meer dan alleen een persoonlijke uitdaging; het is een missie om geld in te zamelen voor de Magdi Yacoub Hartstichting. Levensreddende hartoperaties te ondersteunen en de sport van kajakken in Egypte te promoten.

Steun Rob en klik hier! (https://gofund.me/993743e8)

Rob’s expeditie is een eerbetoon aan zowel menselijke veerkracht als de rijke geschiedenis van Egypte. Gedurende 25 dagen zal hij de Nijl bevaren, waarbij hij 1.000 kilometer aflegt, verdeeld over vijf etappes. Onderweg zal hij enkele van de meest iconische locaties van Egypte passeren, waaronder Luxor, Asyut en Beni Suef, voordat hij zijn reis afsluit met een grootse finale in Caïro.

”Elke peddelslag op de Nijl voelt als een stap door de geschiedenis. Het is nederig en opwindend. Deze reis gaat niet alleen om het bereiken van Caïro; het gaat om verbinding maken met de cultuur van Egypte, het ondersteunen van een cruciale zaak, en het aanmoedigen van anderen om de sport van kajakken te verkennen,” vertelt Rob aan Watersport-TV.

Filantropie als kern
Centraal in deze expeditie staat Rob’s toewijding om geld in te zamelen voor de Magdi Yacoub Hartstichting. Geïnspireerd door zijn eigen ervaring met het overwinnen van hartziekten en het ondergaan van een succesvolle bypass-operatie in 2012, wil Rob iets terugdoen door cruciale gezondheidsinitiatieven in Egypte te ondersteunen. De ingezamelde gelden zullen rechtstreeks bijdragen aan het verstrekken van levensreddende hartoperaties en het verbeteren van de cardiovasculaire zorg.

Promotie van Kajakken in Egypte
Rob hoopt ook een liefde voor kajakken in Egypte te bevorderen, door fysieke fitheid en het verkennen van de prachtige waterwegen van het land aan te moedigen. Door deze solo-reis aan te gaan, wil hij meer Egyptenaren inspireren om deze spannende en toegankelijke sport te omarmen. De reis zal belangrijke stops omvatten in Luxor, Asyut en Beni Suef, met geplande rustdagen om op te laden en met lokale gemeenschappen in contact te komen.

Over de Magdi Yacoub Hartstichting
De Magdi Yacoub Hartstichting is toegewijd aan het bieden van cardiovasculaire zorg en chirurgie van wereldklasse in Egypte. Opgericht door de beroemde hartchirurg Sir Magdi Yacoub, zorgt de stichting ervoor dat elke patiënt de hoogste standaard van zorg ontvangt, ongeacht hun financiële situatie.

Voor meer informatie en updates, klik op Paddleforegypt (https://paddleforegypt.nl)

Rob + full paddle Rob + full paddle