Mercury Marine lanceert 150R en 200R motoren

Ontworpen voor uitzonderlijke acceleratie en snelle starts

CANNES – Mercury Marine en Mercury Racing hebben op de openingsdag van het Cannes Yachting Festival twee nieuwe buitenboordmotoren gepresenteerd: de 150R en 200R gebouwd. Met een cilinderinhoud van 3,4 liter zijn deze V6 buitenboordmotoren ontworpen om een uitzonderlijke acceleratie en snelle starts te leveren, zonder het extra gewicht van een V8.

De Transient Spark Technology past elektronisch de ontstekingstiming aan om extra koppel te genereren voor een snellere acceleratie. Bij vol gas haalt de 150R tot 6000 toeren per minuut, terwijl de 200R piekt op 6400 toeren per minuut.

Deze buitenboordmotoren zijn voorzien van alle functies van het Mercury Marine V6-platform, waaronder Digital Throttle & Shift (DTS), dat bestuurders nauwkeurige en naadloze motorbesturing biedt. Het brandstofverbruik wordt geoptimaliseerd door ingebouwde, GPS-gestuurde functies zoals Mercury’s Active Trim, Adaptive Speed Control en Advanced Range Optimization, die voor een nauwkeurige brandstoftoevoer over het hele toerentalbereik zorgen. De 150R en 200R zijn ontworpen om op standaardbrandstof (95 RON) te werken, wat geld bespaart aan de pomp.

De 150R en 200R zijn ook uitgerust met een grotere 85-ampère dynamo, in vergelijking met de 44- tot 55-ampère output van concurrerende motoren. Het ingebouwde batterijbeheersysteem van Mercury zorgt ervoor dat eigenaren, zelfs met een volledige reeks elektronica aan boord, altijd voldoende elektrische stroom hebben voor hun behoeften.

Staartstukken

De 200R wordt aangeboden met twee verschillende staartstukken. De 200R Torque Master weegt slechts 213 kg en is ontworpen voor competitieve bassboten en andere prestatieschepen met snelheden tussen 80 en 85 mph. De 200R Sport Master, met een gewicht van 222 kg, is gebouwd voor snelheidsboten die tussen de 135 km/u en ruim boven de 160 km/u varen. De 150R is verkrijgbaar met een schachtlengte van 20 en 25 inch, terwijl de 200R Torque Master en Sport Master een schachtlengte van 20 inch hebben.

“In de afgelopen jaren hebben Mercury Marine en Mercury Racing de lat voor innovatie in de buitenboordmotormarkt hoger gelegd door nieuwe V8- en V10-modellen te introduceren aan de top van ons assortiment. Nu hebben we gereageerd op de vraag van onze klanten door ons V6-aanbod uit te breiden. Met de 150R en 200R hebben onze klanten een bredere keuze uit hightech, geavanceerde buitenboordmotoren om hun bootavonturen van de juiste kracht te voorzien,” aldus John Buelow, president van Mercury Marine.

Ook werd deze week aangekondigd dat de Mercury FourStroke 150 pk nu verkrijgbaar is in Cold Fusion White naast Phantom Black. De nieuwe kleuren zijn toegevoegd op verzoek van zoutwaterbootvaarders die het uiterlijk van zoutafzettingen op hun buitenboordmotor willen minimaliseren en de motor koeler willen houden in de hete zon. Bovendien biedt dit meer eigenaren de mogelijkheid om hun motor af te stemmen op de kleur van hun romp.

Daarnaast breidt Mercury zijn middensegment uit met de geheel nieuwe FourStroke 105 pk Jet. Deze jetmotor, gebaseerd op de FourStroke 150 pk, levert 105 pk en is daarmee de krachtigste in de Mercury jet-familie, die ook modellen omvat met 25-40 pk en 60-80 pk. De nieuwe FourStroke 105 pk Jet is de ideale oplossing voor bootvaarders en vissers die veilig willen navigeren in ondieper water, terwijl ze toch kunnen genieten van de intuïtieve bediening en betrouwbaarheid van de Mercury FourStroke-technologie.

 

Dit bericht is ingestuurd door Mercury Marine.

 

Afbeelding 57 Afbeelding 57