Jachtclub Scheveningen lanceert programma 'Van Toerzeiler naar Topzeiler'

Opmaat naar de North Sea Regatta

SCHEVENINGEN- Jachtclub Scheveningen lanceert ’Van Toerzeiler naar Topzeiler.’ Dit programma biedt een uitgebreide reeks activiteiten voor zeilers van alle niveaus, van recreatieve toerzeilers tot ambitieuze wedstrijdzeilers. Het doel? Om de zeilvaardigheden naar een hoger niveau tillen, met als hoogtepunt deelname aan de prestigieuze North Sea Regatta.

Zeilen op de Noordzee vereist vakmanschap, kennis en ervaring. Het nieuwe programma, gericht op alle watersporters, maakt het makkelijker om deel te nemen aan wedstrijden, trainingen te volgen en vaardigheden te verbeteren.

Activiteiten binnen het programma

1. Uitgifte van de Zeilkalender 2024-2025 met voorinschrijving

○ Om het plannen te vergemakkelijken, introduceert Jachtclub Scheveningen een zeilkalender met een overzicht van alle zeilactiviteiten voor 2024-2025.  Deelnemers kunnen zich vooraf inschrijven voor wedstrijden, trainingen en themadagen.

2.      IJskegel wedstrijden

○ Een serie laagdrempelige wedstrijden voor de kust van Scheveningen, speciaal gericht op zeilers die ervaring willen opdoen in wedstrijdzeilen. Deze races zijn ideaal om op een ontspannen manier kennis te maken met competitief zeilen.

3. IJspegel wedstrijden

○ Voor de ambitieuze zeilers zijn er de IJspegel wedstrijden, gericht op SW- en ORC-klassen. Deze races bieden een serieuze uitdaging en zijn een uitstekende voorbereiding op de grotere internationale regatta’s.

4. Winning Tactics Academy

○ Van elke wedstrijd kan men iets leren! In de Winning Tactics Academy worden de zeilwedstrijden geanalyseerd met behulp van dronebeelden. Experts en ervaren zeilers geven feedback en helpen zeilers om de wedstrijdtactieken te verfijnen.

5. Themadagen

○ Ook organiseert de Jachtclub Scheveningen speciale themadagen over onderwerpen zoals veiligheid op zee, zeiltrim, of de Vuurschepenrace. Deze dagen zijn ontworpen om zeilers specifieke vaardigheden te laten ontwikkelen of zich voor te bereiden op bijzondere zeil uitdagingen.

6. Bemanningspool

○ Geen eigen boot? Geen probleem!.  Jachtclub Scheveningen heeft een bemanningspool waar iedereen zich voor mag inschrijven. Hier kan een zeiler onderdeel worden van een team dat op zoek is naar extra bemanning. Van beginner tot ervaren zeiler, er zijn altijd mogelijkheden om mee te varen.

7. Clubboten

Ook kunnen zeilers zeillessen volgen of een boot huren. Het Toer tot Top programma biedt toegang tot clubboten voor lessen of verhuur, zodat iedereen kan deelnemen aan de activiteiten, ongeacht bezit van een boot.

Opmaat naar de North Sea Regatta

Het programma ’Van Toerzeiler naar Topzeiler’ fungeert als de ideale voorbereiding op de North Sea Regatta, dé zeilregatta aan de Noordzee. Door deel te nemen aan de trainingen, wedstrijden en themadagen, kan elke zeiler zich optimaal voorbereiden om mee te strijden in deze prestigieuze race.

Meer informatie over het programma en de zeilkalender (https://www.jachtclubscheveningen.com/zeilkalender)

Afbeelding 112 Afbeelding 112
Afbeelding 111 Afbeelding 111