Houtskool Cup op Loosdrechtse plassen

Kampioenen races tijdens de Primus Inter Pares

LOOSDRECHT- De Koninklijke Watersport- Vereeniging ‘Loosdrecht’ organiseert dit weekend de traditionele ’Houtskool Cup’. Deze wedstrijden staan open voor boten die oorspronkelijk van hout waren namelijk de 12-voetsjol, de Pampus en de Solo. Op de startlijst staan op dit moment 70 boten. De deelnemers varen een Trapezium baan met een inner-en outerloop. In totaal zijn over de twee dagen 4 wedstrijden gepland. Zaterdagmorgen om 12.00 uur klinkt het eerste startschot. Op zondag wordt om 11.00uur gestart en om 16.00 uur is de prijsuitreiking gepland.

Dit weekend is ook de PIP, waarbij kampioenen uit allerlei verschillende klassen het tegen elkaar opnemen in de kwadraten. Organiserende vereniging is de Vrijbuiter. Volgend weekend sluit de 16m2 klasse op Loosdrecht het seizoen af.

Afbeelding 645 Afbeelding 645