Recordaantal deelnemers aan start Open EK Finn

Met zeilers uit 25 landen

CANNES- Het Finn Open Europees Kampioenschap (https://finnclass.org/event-page/2024-open-europeans) start vandaag in Cannes met een recordaantal deelnemers van rond de 150 boten. Het kampioenschap wordt georganiseerd door de Yacht Club de Cannes (YCC) en volgt op een enorm succesvol jaar voor de klasse met steeds meer deelnemers.

Na bijna 300 Finnen op de World Masters in Punta Ala en meer dan 100 op de Finn Gold Cup in Aarhus, trekt de klasse grotere aantallen dan ooit. Voor een deel is dit te danken aan de open inschrijving, maar wereldwijd liggen de aantallen in de klasse ver boven het niveau van voor 2020. De inschrijving in Cannes verpulvert het vorige recordaantal inschrijvingen voor de Europeanen, 103 in 2013.

De 156 voorinschrijvingen komen uit 25 landen. De enorme vloot racet in twee groepen, met een finaleserie na drie dagen. De YCC zelf heeft een van de grootste Finse vloten ter wereld, met 25 Finnen op de club. Het evenement volgt 20 jaar nadat de Finn World Masters van 2004 hier ook werd gehouden, wat destijds ook een recordaantal deelnemers voor dat evenement was.

unnamed-12 unnamed-12