Jachtclub Scheveningen dé Zeilhub aan de Noordzee

Met Winning Tactics Café en Academy

SCHEVENINGEN – Jachtclub Scheveningen blijft zich profileren als hét centrum voor de zeilsport aan de Noordzee. De jaarlijkse IJspegel winterwedstrijden, die dit seizoen een recordaantal van 60 schepen en ongeveer 300 bemanningsleden trekken, zijn een ware magneet geworden voor enthousiaste zeilers die hun vaardigheden willen testen in uitdagende winterse condities.

Naast de groeiende populariteit van de winterwedstrijden biedt Jachtclub Scheveningen een uniek platform voor kennisdeling en tactische ontwikkeling met het wekelijkse Winning Tactics Café en Academy. Elke dinsdagavond, na afloop van de IJspegelwedstrijden, komen zeilers bijeen om samen de wedstrijden te analyseren aan de hand van dronebeelden. Deze diepgaande analyse biedt een unieke mogelijkheid om van de beste tactieken en beslissingen op het water te leren.

Winning Tactics Academy

Dinsdag 29 oktober zal de Academy in het bijzonder aandacht besteden aan boeirondingen, een essentieel onderdeel van het wedstrijdzeilen waar vaak cruciale tijd gewonnen of verloren wordt. Met visuele ondersteuning en feedback van experts kunnen zowel beginnende als ervaren zeilers hun vaardigheden verbeteren en hun strategieën verfijnen voor toekomstige races. Iedereen is welkom, entree gratis. Clubhuis Jachtclub Scheveningen is open vanaf 19.00 uur. Aanvang 20.00 uur

Met deze initiatieven blijft Jachtclub Scheveningen zichzelf positioneren als een innovatieve en leergerichte watersportvereniging. De club biedt niet alleen wedstrijden van hoog niveau, maar creëert ook een community waar leren, delen en verbeteren centraal staan.

Over Jachtclub Scheveningen
Jachtclub Scheveningen is al jarenlang een actieve watersportvereniging vissers, roeiers, duikers, tour en werdstrijd zeilers aan de Noordzee, met een breed scala aan evenementen, activiteiten en trainingen voor zowel recreatieve als competitieve watersporter met het programma van Toer tot Top.

Fotografie Watersport-TV

Afbeelding 11 Afbeelding 11