Wintertraining voor radiografische zeilers

Verbeter je vaardigheden en race-strategieën

UTRECHT- Radiozeilen Nederland organiseert een wintertraining voor de ’schippers’ van radiografische zeilboten. De training legt de nadruk op het trimmen van de boot, starttechnieken en race-strategieën.

De belangrijkste klassen voor de training zijn Marblehead en RG65, maar deelnemers uit andere klassen kunnen worden toegelaten, afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Cursusopbouw

Twee theorietrainingen over de zeilregels (RRS), gegeven door Geert Geelkerken bij het Watersportverbond in Utrecht. Drie praktijktrainingen, met de RG65 en Marblehead, op het Veluwemeer in Biddinghuizen, onder begeleiding van Rob Sepers.

Interactieve webinars

Voorafgaand aan elke trainingssessie zal Rob Sepers webinars leiden waarin hij de wedstrijdstrategie en tactieken bespreekt om de deelnemers voor te bereiden.

Locaties

Theoriesessies: Watersportverbond, in het gebouw De Weerelt van Sport, Utrecht.

Praktijksessies: Veluwemeer bij Strandpaviljoen Bremerbaai, Biddinghuizen.

Drone-opnames van de praktijksessies worden gebruikt voor de nabespreking. Vrijwilligers voor video- of drone-opnames zijn welkom. Er is plaats voor maximaal 30 deelnemers. Als er meer inschrijvingen zijn van andere klassen wordt er mogelijk een tweede zeiltraining georganiseerd.

Aanmelden doe je via rzn@radiozeilen.nl (mailto:rzn@radiozeilen.nl)

Lees ook: Radiografisch zeilen is verslavend (https://www.watersport-tv.nl/nw-31400-7-3838283/nieuws/radiografisch_zeilen_is_verslavend.html?page=0)

Afbeelding Afbeelding