UTRECHT- In navolging van de watersportbeurzen gaat ook de Vakantiebeurs dit voorjaar in de Jaarbeurs in Utrecht niet door. Een fysieke Vakantiebeurs in april is gezien de maatregelen en internationale reisrestricties rondom het coronavirus echter niet mogelijk. Daarom gaat Vakantiebeurs voor één keer online. Dit voorjaar komt de beurs naar de bezoekers toe met een online vakantiebeleving.
“Online gaan we een heel leuk evenement neerzetten”, zegt Thecla Amoureus van Vakantiebeurs. “Voorpret is een belangrijk onderdeel van je vakantie. Om mensen dat stukje voorpret al te laten beleven, plannen we in het voorjaar een interactieve online show waarbij het thema vakantie echt ‘gevierd’ wordt. Door weg te dromen, geïnspireerd te raken, mee te doen en zelfs te proeven, willen we dit jaar samen met partners uit de reisbranche de vakantiebeleving in huis brengen”.
Internationale standhouders
De wens om weer op vakantie te kunnen gaan is groot, en Jaarbeurs, die als eerste evenementenlocatie in Nederland het KIWA-keurmerk als veilige locatie ontving, is feitelijk klaar voor het laten plaatsvinden van veilige events. Het coronavirus heeft de wereld en zeker ook de reissector nog te veel in zijn greep. Hierdoor is het niet mogelijk om begin april het ruime aanbod van nationale en internationale touroperators, landenbureaus en reisorganisaties fysiek samen te brengen.
Vakantiebeurs-team
Per 1 februari neemt Thecla Amoureus als Sales Project Manager de leiding over het team, met Arjen van der Linden en Tineke Tees, voor de volgende edities van Vakantiebeurs en het Travel Congress. Thecla is ook geen onbekende in de reisbranche, ze brengt 30 jaar ervaring mee aan zowel de inkoop- als verkoopzijde in de reissector. Het laatste jaar was ze werkzaam als Directeur Franchise bij The Travel Club, waar zij crisismanager was gedurende het coronajaar 2020 en de communicatie verzorgde richting zelfstandige reisondernemers.
“Ik geloof dat reizen je leven verrijken en je blik verruimen. Als Vakantiebeurs spelen we een geweldige rol in het inspireren van mensen en het bij elkaar brengen van consumenten en de reissector. Ik heb er heel veel zin in om, fysiek en online, mensen op de mooiste ideeën te brengen om op pad te gaan zodra het weer kan.”, motiveert Amoureus haar ambities. Commercieel directeur van Jaarbeurs Peter van der Veer is blij met haar komst: “Thecla heeft een schat aan ervaring en kent de reisbranche als geen ander. Met haar kunnen we de ambities van Vakantiebeurs onverminderd waar blijven maken”.
De volgende editie van Vakantiebeurs staat gepland in januari 2022. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen door www.vakantiebeurs.nl te volgen.